15/2/17

Valentine's Day etc



Δεν έχω προλάβει καν να πιω μια γουλιά καφέ.. Είχα επιστρέψει στο πατρικό μου και σήμερα είναι η ημέρα γυρισμού. Ούτε κατάλαβα πως ξύπνησα ,  ποιος με ξύπνησε ή αν ήταν τα όνειρα ή οι εφιάλτες μου που μετά βίας με σήκωσαν από το κρεβάτι. Ένα κρεβάτι τόσο βαρύ , με τόσο βαριά σκεπάσματα, κάτω από τα οποία μερικές φορές τείνω να κλείνομαι , νιώθοντας πως μεταφέρομαι έστω νοερά σε ένα διαφορετικό κόσμο, αποδιοργανωμένο , καθόλου πιεστικό και σκοτεινό. Ένα κόσμο στον οποίο αυτές τις λίγες φορές νιώθω πιο άνετα με τις εξωτερικές συνθήκες και όλα τα συναφή. Δεν γνωρίζω καν γιατί χρησιμοποίησα τον όρο "νιώθω πιο άνετα"... ίσως να μου βγήκε ασυναίσθητα ίσως και επιτηδευμένα.


Η αλήθεια είναι πως Δε νιώθω άνετα. Σήμερα είναι μία μέρα που με κάνει να νιώθω άβολα από πολλές απόψεις. Τι είναι σήμερα? Πόσο έχει ο μήνας σκέφτομαι πριν καλά καλά βγω από το δικό μου μικρόκοσμο παπλώματος , αυτό το χαριτωμένο παστέλ χρώματος , πάπλωμα πολυεστέρας. "14 Φλεβάρη". Ανοίγω και κλείνω τα μάτια μου για περίπου δέκα λεπτά, σκεπτόμενη πως την επόμενη φορά που θα τα ανοίξω θα αλλάξει κάτι σε αυτή τη σαχλή ημερομηνία. Θυμάμαι τον εαυτό μου από μικρή κιόλας ηλικία , να ακούει πως υπάρχει μία καθορισμένη ημερομηνία για τους ερωτευμένους , και για το πότε αυτοί γιορτάζουν...Θυμάμαι επίσης πως ακόμη και σήμερα έχω την ίδια ξινή αντίδραση στο άκουσα αυτής της γιορτής, όπως και τότε που την έμαθα για πρώτη φορά στα 5 μου.. Μπορεί τότε να μη γνώριζα καν την έννοια της λέξης "έρωτα" , μπορεί να μην είχα νιώσει το παραμικρό συναίσθημα για κάποιο άλλο πρόσωπο αλλά τουλάχιστον τώρα δικαιωματικά μπορώ να παραμορφώνομαι ξινά στο άκουσμα της.

Στα 21 μου , μερικά χρόνια μετά, έχοντας πλέον συνειδητοποιήσει καλύτερα πως είναι αυτός ο κόσμος γύρω μου, και έξω από τα κλινοσκεπάσματα , μπορώ να υποθέσω γιατί ενστερνίζεται ο κόσμος μία γιορτή αυτού του είδους. Μια γιορτή πλημμυρισμένη από κόκκινο, και εμπλουτισμένη με πολλά φτερά , καρδούλες , κάρτες με στιχάκια και μπαλόνια αγάπης. Αυτά τα μπαλόνια με το αέριο που λίγο αν λυθούν λογικά θα φύγουν από δίπλα σου πριν καν το αντιληφθείς και θα τα δεις σε λίγα λεπτά ψηλά στον ουρανό. Θα ήταν ακόμη πιο ειρωνικό αν είχες αγοράσει ένα τέτοιο μπαλόνι σε σχήμα καρδιάς...Έτσι θα είχες την πεποίθηση πως η καρδιά που πριν λίγο είχες αγοράσει με λαχτάρα και τη νόμιζες δική σου, δεν ήταν ποτέ δική σου ,αλλά καταπιεζόταν δεμένη στο χέρι σου και έφυγε άρον άρον να γλιτώσει , πετώντας ψιλά και κοιτώντας σε τόσο με χαρά στο βλέμμα διαφυγής, όσο και με άγχος για το αν εμπέδωσες το ότι ποτέ δεν ήθελε να είναι δική σου.


Το εμπέδωσες και μάλιστα από μικρή ηλικία ,πως δεν μπορείς να κρατήσεις κάποιον χωρίς τη θέλησή του, και πως οι άνθρωποι δεν ερωτεύονται αμοιβαία ,ακόμη και αν αυτό δείχνουν,  πως δεν είναι όλα τόσο ιδανικά στον έρωτα και την αγάπη όπως ο κόσμος τα έχει παρουσιάσει πως είναι. Ένας κόσμος ,που πλέον έχει εξιδανικεύσει τον ορισμό της αγάπης και έχει πλανέψει τους ερωτευμένους με επιφανειακές πρωτότυπες αγαπησιάρικες ιδέες . Ιδέες καλώς καλουπωμένες με όμορφους ανθρώπους, όμορφες ζωές σε εξωτικές παραλίες χωρίς προβλήματα ,ξενιτεμένα μυαλά γεμάτα βιτρινιακές φιγούρες και σαγηνευτικά περιτυλίγματα, μαριναρισμένα με ευφάνταστες κουβέντες γεμάτες ενθουσιασμό για τον έρωτα και τη ζωή.


Ίσως αυτοί να είναι κάποιοι από τους λόγους που νιώθω αμήχανα μία τέτοια μέρα. Είτε είναι η άποψή μου για τη ζωή , είτε είναι οι μέχρι τώρα εμπειρίες μου ,είτε είμαι εγώ η ίδια. Μπορεί πράγματι να είμαι εγώ μία από τις τραγικές της Επιδαύρου. Και αυτό γιατί έτσι με έχουν κάνει να νιώσω. Ο κόσμος γύρω μου , με έχει κάνει να νιώσω τραγική με την έννοια της υπερβολικής. Γιατί υπερβολική θα ρωτήσει κάποιος?! Είναι κάποιος υπερβολικός όταν ξέρει σπιθαμή προς σπιθαμή ποιος είναι και τι ζητάει στη ζωή του?! Όπως φαίνεται είναι όχι τόσο υπερβολικός αλλά κακώς ρεαλιστής με τα πράγματα γύρω του. Ρεαλιστής με αυτούς που υπήρξαν παραμυθάδες και ρεαλιστής με τους ψευδείς πολιορκούντες. Όσο ωραία και αν είναι τα ροζ σύννεφα, κάποια στιγμή θα γίνουν γκρι και ξεθωριασμένα, αχνά και διαφανή , τόσο που έχεις τη δυνατότητα πια να δεις τι υπάρχει πίσω από αυτά.

Ωραία η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου δε λέω.. όμορφη , χαριτωμένη για όσους δεν έχουν δει τα άκρα, για όσους έπεσαν για πρώτη φορά με τα μούτρα στον έρωτα και φέρθηκαν αυθόρμητα με το πρώτο άτομο που ένιωσαν μερικές έστω σπίθες και το σαχλό ,λεγόμενο "ανακάτεμα στο στομάχι", αυτό που εγώ συνήθως νιώθω όταν πιω λίγο παραπάνω ή όταν μπερδέψω τα ποτά. Ε υπάρχουν και αυτοί που το νιώθουν για άτομα, πρωτάκουστο αλλά συμβαίνει. Συμβαίνει σε αυτούς τους λίγους που τυχαίνει να το νιώθουν αμοιβαία. Και προσμονούν καρτερικά να γιορτάσουν αυτή τη μέρα , λες και την επόμενη αυτή στις 15 Φλεβάρη θα πεθάνει ο έρωτάς τους, ή θα τους αρπάξει κάποιος μέσα από τα χέρια το έτερον τους ήμισυ...

Ποτέ δεν ήμουν της άποψης πως πρέπει να προσδιορίζεις τον έρωτά σου, σύμφωνα με εμπορευματοποιημένες και καμουφλαρισμένες γιορτές , αλλά να επισημαίνεις καθημερινά, αν τυχαίνει να είσαι από αυτούς που βρήκαν την επιθυμητή ανταπόκριση στον άνθρωπο που σε κάνει να ανυπομονείς να περάσεις όσο περισσότερο χρόνο μαζί του κάθε στιγμή, πόσο σημαντικός/ή είναι για σένα, είτε είναι Χριστούγεννα, είτε είναι μία από εκείνες τις πιεστικές Πέμπτες , είτε μία απλή καθημερινή  μέρα που όλα σου πάνε στραβά και θες να τον/την αντικρίσεις προκειμένου να αλλάξει τη διάθεση σου. Αυτής της οπτικής του έρωτα ήμουν έως τώρα. Ίσως κάποια στιγμή αφήσω πίσω μου όλον αυτό τον "κυνισμό" όπως ισχυρίζονται ότι έχω , και μετατραπώ σε μία τελείως διαφορετική έκδοση του εαυτού μου, αυτή που φοβάμαι πως θα έχω με περιορισμένο αριθμό ατόμων γιατί απλούστατα μπορεί αυτό να μου βγάζουν.

Γιορτάστε την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σαν να είναι μία απλή καθημερινή ημέρα και Γιορτάστε τις απλές καθημερινές ημέρες της ζωής σας ,σαν να είναι η Φανταχτερή για σας Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Με αυτόν τον τρόπο θα μετατρέψετε τα σημαντικά για άλλους σε ανούσια για σας και τα σημαντικά για εσάς θα γιορτάζονται πιο ευχάριστα και πιο συχνά στην καθημερινότητά σας με κάθε χαζή δικαιολογία.









Satin 228 - Seventeen Cosmetics

We already know that "red" is this years trend . We see it literally everywhere starting from clothes, shoes, accessories...